فایل ورد مقاله ويژگي هاي اخلاقي و شخصيتي مديران بيمارستاني در ارتباطات ميان فردي سازماني: يک مطالعه کيفي

لینک دانلود

 فایل ورد مقاله ويژگي هاي اخلاقي و شخصيتي مديران بيمارستاني در ارتباطات ميان فردي سازماني: يک مطالعه کيفي دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد مقاله ويژگي هاي اخلاقي و شخصيتي مديران بيمارستاني در ارتباطات ميان فردي سازماني: يک مطالعه کيفي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد مقاله ويژگي هاي اخلاقي و شخصيتي مديران بيمارستاني در ارتباطات ميان فردي سازماني: يک مطالعه کيفي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد مقاله ويژگي هاي اخلاقي و شخصيتي مديران بيمارستاني در ارتباطات ميان فردي سازماني: يک مطالعه کيفي :

فایل ورد مقاله ويژگي هاي اخلاقي و شخصيتي مديران بيمارستاني در ارتباطات ميان فردي سازماني: يک مطالعه کيفي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در اسفند 1389 در مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشكی از صفحه 42 تا 55 منتشر شده است.
نام: ویژگی های اخلاقی و شخصیتی مدیران بیمارستانی در ارتباطات میان فردی سازمانی: یک مطالعه کیفی
این مقاله دارای 14 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ویژگی اخلاقی و شخصیتی
مقاله ارتباطات میان فردی
مقاله ارتباطات سازمانی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: فرهنگی علی اكبر
جناب آقای / سرکار خانم: بازرگان عباس
جناب آقای / سرکار خانم: طبیبی سیدجمال الدین
جناب آقای / سرکار خانم: ناوی پور حسن

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
ارتباطات میان فردی مدیران بخش مهمی از توانایی و عاملی کلیدی در اثربخشی عملکرد به شمار می رود و بر کیفیت سطح خدمات و سلامت جامعه تاثیرگذار است. در زمینه مهارت ارتباطی مدیران حوزه سلامتی با رویکرد توجه به درک آنان مطالعات كم تری انجام شده است. این مطالعه با هدف تبیین درک مدیران بیمارستانی از ویژگی های اخلاقی و شخصیتی سازگار با شایستگی ارتباطی انجام شد. این مطالعه با رویکرد کیفی و با روش آنالیز محتوا به شیوه استقرایی انجام شد. نمونه گیری به صورت مبتنی بر هدف شروع و تا اشباع داده ها ادامه یافت. از مصاحبه و مشاهده بدون ساختار، به منظور گردآوری داده ها استفاده شد و تمامی مصاحبه ها ضبط و دست نویس شدند. با استفاده از روش تحلیل محتوا و به صورت مقایسه ای مداوم، داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
مشاركت كنندگان در مطالعه 23 نفر از مدیران بیمارستانی شهر تهران (14 نفر زن، 9 نفر مرد، محدوه سنی بین 35 الی 53 سال، 5 تا 23 سال سابقه کاری شامل: مدیر داخلی 7 نفر، مترون 4 نفر، سوپروایزر 5 نفر، و سرپرستار 7 نفر) بودند. در فرآیند آنالیز محتوا به شیوه استقرایی، شش درونمایه، در ابعاد اخلاقی (نوع دوستی و انسان گرایی – راستی و درستی – اعتمادگرایی) و شخصیتی (پشتکار و مسوولیت پذیری – قاطعیت – پویایی و کمال طلبی)، به عنوان درونمایه های اصلی از داده های پژوهش انتزاع شد. آن ها دارای معانی و ماهیت ویژه ای هستند که مدیران در فعالیت های خود در ارتباط با کارکنان بیمارستان تجربه کرده اند. آن ها هم چنین با توجه به آموزه های دینی و فرهنگ جامعه ی مورد مطالعه بیان شده اند و هر کدام دارای طبقات متعددی نیز هستند.
مطالعه حاضر نشان داد شش درونمایه حاصل از ادراک و تجربه مدیران بیمارستانی در ابعاد اخلاقی و شخصیتی در بهبود ارتباطات میان فردی مدیران حایز اهمیت است و می تواند به برنامه ریزان حوزه سلامت کمک کند تا با توجه به دو معیار مهم و اثرگذار ارزش ها و فرهنگ اسلامی – ایرانی جامعه، شرایط را برای ایجاد بستر لازم در سازگار شدن مدیران با این ویژگی ها فراهم نمایند.

توضیحات بیشتر