فایل ورد مقاله محاسبه درجه انحصار در بازار داخلي پسته ايران

لینک دانلود

 فایل ورد مقاله محاسبه درجه انحصار در بازار داخلي پسته ايران دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد مقاله محاسبه درجه انحصار در بازار داخلي پسته ايران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد مقاله محاسبه درجه انحصار در بازار داخلي پسته ايران،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد مقاله محاسبه درجه انحصار در بازار داخلي پسته ايران :

فایل ورد مقاله محاسبه درجه انحصار در بازار داخلي پسته ايران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1389 در اقتصاد و توسعه كشاورزی (علوم و صنایع كشاورزی) از صفحه 335 تا 345 منتشر شده است.
نام: محاسبه درجه انحصار در بازار داخلی پسته ایران
این مقاله دارای 11 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بازار پسته
مقاله ساختار انحصار
مقاله الگوی ساختار بازار – روابط اقتصادی بنگاه – پیامد بازار
مقاله سازمان صنعتی تجربی جدید

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: عبدالهی عزت آبادی محمد

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
میزان موثر بودن سیاست های حمایتی، تشویقی و باز دارنده دولت در بازار هر محصولی از جمله پسته بستگی تام به درجه و نوع انحصار در آن بازار دارد. شناخت از ساختار بازار، همچنین در طراحی موفق ابزارهایی چون بورس و تعاونی موثر است. در مطالعه جاری، ساختار انحصار در بازار داخلی پسته ایران مورد بررسی قرار گرفت. برای این منظور، تعداد 343 پرسشنامه مربوط به كشاورزان و 252 پرسشنامه مربوط به تجار از استان های كرمان، فارس، خراسان، تهران و یزد تكمیل شد. برای محاسبه درجه انحصار در هر یک از سطوح مورد نظر از دو روش، الگوی ساختار بازار – روابط اقتصادی بنگاه – عملكرد (پیامد بازار)، و سازمان صنعتی تجربی جدید استفاده شد. نتایج مطالعه نشان داد كه در سطح خریداران محلی، بررسی ساختار بازار، رفتار بنگاه و پیامد بازار، هر سه بیانگر وجود جو رقابتی است. این در حالی است كه در سطح صادر كنندگان، علی رغم ساختار رقابتی بازار، رفتار بنگاه ها و در نتیجه آن پیامد بازار بیانگر وجود انحصار خرید است. نتایج همچنین نشان داد كه در بعضی از موارد روش الگوی ساختار بازار – روابط اقتصادی بنگاه – عملكرد كاربرد دارد (خریدارن محلی). به عبارت دیگر با بررسی ساختار بازار می ‌توان تا حد زیادی رفتار اقتصادی و در نتیجه عملكرد را برآورد نمود. با این وجود، این مساله در همه موارد صدق نمی كند. لذا پیشنهاد می ‌شود برای بررسی ساختار انحصار در بازار پسته تنها به درجه تمركز اكتفا نكرده و معیارهای رفتار اقتصادی و عملكرد را نیز مد نظر قرار داد.

توضیحات بیشتر